Ibanez TS9 Tube Screamer pedaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Ibanez TS9 Tube Screamer pedaal op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Matthias Dhaenens 28-10-2017

De Beste In Zijn Klasse

De Ibanez Tubescreamer TS9, eindelijk heb ik hem!
Hieronder vertel ik jullie graag mijn mening over dit verbluffende groene pedaaltje.

Rivalen
Ik twijfelde even tussen de Fulltone OCD en deze Ibanez TS9.
De TS9 klonk toch net dat tikkeltje beter naar mijn mening.

Ook uit eigen kamp komen er een paar goede alternatieven.
Onder andere de TS808 of de Tubescreamer Mini zijn waardige tegenstanders.
Maar na 30s luisteren hoor je gelijk dat de TS9 een iets dikkere en meer rock-achtige toon heeft.

Sound
De sound van deze Ibanez Tubescreamer is onevenaarbaar.
Na veel vergelijken met en luisteren naar andere rivalen heb ik toch voor de TS9 gekozen.
Zet 1 rocknummer op en je hoort er 9/10 deze Tubescreamer op.
Zijn sound is een standaard in de overdrivewereld en iederen gitarist zou er 1 moeten hebben.
Zet de Drive-knop op 12 voor een mooie dikke sound. Draai je hem 3 kwart open dan zul je wat mooie crunch horen.

Veelzijdigheid
Ten eerste kan je hem natuurlijk gebruiken als Overdrive pedaal voor de stevigere tonen.
Let op, een zware distortion-sound ga je er echt niet uithalen. Dit is echt een pedaaltje dat altijd standaard zou moeten aanstaan om je gitaar wat goede drive te geven.

Tevens kan je hem ook gewoon als boost gebruiken om je signaal te boosten zonder distortion sound.
Je kan hem gebruiken met een batterij (meegeleverd) of met een standaard 9V aansluiting (adapter niet meegeleverd).

Betrouwbaarheid
Dit pedaaltje is oerdegelijk gebouwd, het ziet er niet naar uit dat hij het snel zal begeven! 😉

Conclusie
Zoek niet verder als u op zoek bent naar een betrouwbaar allround Overdrive pedaal met een dikke sound en een schappelijke prijs!
En met Bax Music altijd een schitterende leveringstijden en uitstekende klantenservice!

Pluspunten

• Sound
  • Bouwkwaliteit
  • Veelzijdigheid

Minpunten

• Groene Kleur ;)